Header Ads

Side Mirror Koso 'Ciplak' dan Pantang Fasa Kedua

Dapat je FZ, benda pertama yang aku tengok agak tidak 'sporty' ialah side mirror. Dah lama aku aim nak dapatkan side mirror Koso. Tapi disebabkan aku ni malas nak jalan jauh-jauh, maka aku cuma cari di sekitar Dengkil je. Serius malas.

Mungkin sebab aku takde partner yang sama-sama pakai FZ dan sama-sama punyai semangat yang serupa. Jadi semangat nak pergi sana-sini dengan motor ni sorang-sorang agak pudar. Ahhh... malas nak cerita banyak, senang cerita aku ni memang jenis yang perlukan partner untuk tambah semangat kesukanan aku. Heheh..

Jalan punya jalan, aku dah malas nak fikir, aku terus sambar side mirror ala-ala Koso a.k.a ciplak ni.



Kelebihan side mirror ni selain murah (boleh dapat dalam RM25 ke bawah), ia juga menarik pada cerminnya sebab bila waktu siang, tambah lagi tengahari, cerminnya nampak macam ada tinted, warna biru gitu. Tapi bila malam, clear pulak. Aih.. dah macam kaca cermin mata Transitions.

Kelemahannya bila lalu atas jalan yang tak rata, side mirror ni akan bergetar. Walaupun tak teruk sangat, tapi annoying la jugak. Hmmm.. nampaknya aku akan beli side mirror Koso original jugak la jawabnya lepas ni. Yeahhh.. nantikan ia!

Cerita pasal pantang, odometer aku dah cecah 940KM. Wow! Sedar tak sedar dah nak habis pantang dah pun! Aduhai. Seronok ada, pedih pun ada. Seronok sebab aku tak perlu nak bimbang pasal terlebih bawak melebihi RPM yang sepatutnya, pedih sebab poket ni dah banyak rabak. Aku hanya mampu berdoa je lah semoga gaji naik esok hari. Alahaaaiii..

No comments

Powered by Blogger.