Header Ads

Tayar Baru: Tak Licin Lagi Dah!

Aku baru tukar tayar kat Dengkil. Kedai apa nama entah, kedai Uncle India berhampiran dengan Shell. Kalau orang duduk Dengkil tahulah kedai ni, sebab Shell tu ada satu je tercongok kat tepi tu. Kedai dia ni tak silap aku betul-betul bersetentang dengan pejabat pos.

Aku dah tak tahan dengan tayar Kenda. Bukan manja, tapi tak selamat der. Bawak dalam hujan, hilang confidence level aku yang mencungap bak cendawan. Mana taknya, baru nak belok sikit, turun badan dah rasa lain macam. Licin macam ada belut geli-geli dekat tayar belakang aku. Ceh..


Aku tukarkan tayar depan dengan Duro (bunga ala-ala tayar trek tu), saiz 90/80, belakang tayar Swallow saiz 100/80. Memang terbaik! Cornering rasa boleh cecah telinga! Haha.. Ok.. ok.. takdelah sampai macam tu.. tapi cornering memang lebih selesa dan rasa selamat sikit berbanding sebelum ni. Kalau tayar Kenda, dekat jalan kering pun aku tak berani nak turun lebih-lebih.

Sekarang cuma tunggu jalan basah lepas hujan je. Harapnya tak licin lagi dah macam tayar kenda. Tayar Swallow ni bunga ala-la Maxxis pun ada. Cantik dan menggerutu je bahagian tepi dia. Apa-apa hal kita tengok je la lepas ni macam mana. Lepas habis pantang motor ni kita kasik test satu kali tengok macam manaaa! Haha!

No comments

Powered by Blogger.