Header Ads

Review: Faito Chain Lube

Quote dari simtradingkarenteo:
FAITO CHAIN LUBE is a specially formulated lubricant that penetrates into chain links and thickens to provide extra slippery, shock absorbing film which reduces chain stretch and the requirement for frequent adjustments. It also protects the chain against the elements for longer chain life, increased reliability and performance.

Aku dah lama beli Faito Chain Lube ni, sebelum beli FZ lagi. Cuma tak pakai sebab nak tunggu dapat FZ baru spray dekat rantai dia. Jadi bila dapat je FZ, aku tunggu agak-agak rantai tu dah kering dan mula berbunyi, aku pun apply la chain lube tu dekat rantai.

Hasilnya, rantai jadi lebih smooth, kurang bunyi, dan perjalanan terasa lebih baik serta lancar. Memang best, sebab minyak ni tak kotorkan rantai, dan paling penting tak bersepah-sepah mengotorkan sport rim.

Masa aku beli dulu harganya agak mahal, RM25. Tapi sebab cari kat kedai lain tak jumpa, aku sambar jugak la. Walaupun harganya boleh tahan mahal, tapi kualitinya bak kata orang tua-tua alah membeli menang memakai.

Asal lepas hujan je aku mesti periksa rantai. Nampak minyak dah mula kering aku sembur terus. Minyak ni elok disembur masa rantai tengah panas, jadi ia akan berfungsi lebih baik bila diaplikasikan pada waktu macam tu.

Setakat ni memang tiada rungutan dari aku. Aku syorkan minyak rantai ni pada sesiapa yang tercari-cari jenama yang terbaik.

P/S: Bukan pandai, cuma nak kongsi maklumat dan ilmu.

No comments

Powered by Blogger.