Header Ads

Minggu Kedua Dengan FZ

Ni dah masuk minggu ke-2 aku pergi dan balik kerja dengan motor FZ kesayangan aku ni. Odometer baru cecah 250KM++, meter minyak baru tunjuk separuh tangki. Memang jimat habis FZ kalau nak dibandingkan dengan motor aku sebelum ni, GT 128.

Bab riding pulak, setakat ni memang takde rasa 'menyesal'. Sedap dan selesa, itu je yang mampu aku gambarkan. Riding position memang sesuai dengan badan aku yang agak tough (haha..), tak meletihkan dan feeling engine ketika bawak santai, rasa macam bawak motor besar.

Gambar Hiasan dari sumber Arena Kereta

Bukan taksub, tapi produk Yamaha tak pernah mengecewakan. Jangan kata 135 LC, motor lama bapak mertua aku pun masih lagi bertahan walaupun umurnya boleh kata sebaya dengan aku. Kalau tengok pada rupanya, dah boleh kata standard campak dalam lombong buat tukun.

Apapun perjalanan aku masih jauh. Jauh lagi aku nak kena redah. Pantang motor ni pun tak habis lagi. Harapnya aku boleh jumpa macam-macam benda menarik sepanjang perjalanan ni.

Kalau masih ada yang ragu, beli je la FZ ni sebijik. Pasti tak akan menyesal.

No comments

Powered by Blogger.