Header Ads

Hari Ride Yang Malang! Disengat Lebah Dalam Hidung!

Arghhh!

Itu je lah yang mampu aku ucapkan. Tengahari ni aku nak balik sekejap, sebab nak makan di rumah. Biasa la, bini belikan makanan kan. Cuma al-kisahnya, masa nak balik tu, aku buka visor sebab nak hisap rokok.

Ride je lah macam biasa, sampai satu jalan nak menghala ke Satay Kajang (Presint berapa entah) malang tak berbau, sekor lebah baik punya laju dari motor aku terus menghala masuk dalam lubang hidung aku. Pedih! Pada mulanya aku sangka habuk rokok, jadi aku tahan je lah!

Sampai di rumah aku tak tahan lagi, sebab hingus dah meleleh. Aku terus hembus keluar, tak peduli lagi keadaan sekeliling, ada orang atau tidak. Betul lah mulanya aku sangka serangga, memang seranggalah yang keluar dari hidung aku ni.

Lebah (tak pasti jantan atau betina) dah siap mati lagi, dengan lelehan hingus pekat berlendir melekat dekat tangan aku. Ni la dia gambar buktinya:


Moral of the story tak kiralah kau bawak motor apa sekalipun, belilah helmet full face satu dan jangan hisap rokok semasa menunggang!

1 comment:

Powered by Blogger.