Header Ads

Another Day, Another Journey Begin

Masuk hari Rabu ni, genaplah umur motor aku untuk hidup selama 10 hari secara 'official' (hidupnya ia lepas keluar kedai). Aku nak cerita apa pun tak tau, sebab motor belum habis pantang lagi. Tadi aku tengok odometer baru nak masuk 380KM.

Wow. Sedar tak sedar dah nak habis pantang fasa pertama FZ ni (0-500KM - less than 5k RPM). Tak sabar rasanya nak lepas 500KM. Seksa beb nak kena bawak motor 'power' ni cuma 60KM/j je sepanjang masa.

Bangun pagi je, takde lain dah yang aku ingat melainkan duk merancang apa la yang patut aku buat dekat motor ni. Apa yang pasti motor aku kali ni memang aku nak biar standard kilang je. Bukan apa, dah serik dengan pengalaman motor yang lepas. Bikin punya bikin, motor makin sebu, bukan makin laju. Heh..

Lagipun bagi aku tak perlu nak laju-laju sangat. Cukup sekadar selesa untuk tunggangan jarak dekat dan jauh. Bukan nak puji, tapi antara motor moped aku sebelum ni dengan FZ, jimat lagi FZ ni. Aku baru topup RM10 hari Isnin lepas, ni meter minyak masih tak bergerak banyak.

Sebut pasal FZ, aku teringat kat sedaranya, Vixion. Agak-agak model ni masuk tak dekat Malaysia?



Pelan aku seterusnya, aku cuma nak tukar side mirror kepada ala-ala Koso, pasang box dekat belakang, beli baju hujan lain yang lebih berkualiti, kemudian beli full face sebijik. Hmmm.. tak sabar tunggu gaji. Heheh..

No comments

Powered by Blogger.